Heerlijke detective met een verrassend plot

Jeanet 05 februari 2023 Boekverkoper
In het derde deel van de Kauffmann en Kauffmannn serie speelt het Rijksmuseum een belangrijke rol. De nieuwe directeur Amanda Nelom, krijgt een dreigbrief. De zusjes krijgen de taak om te achterhalen wie hier achter zit.

Door de korte hoofdstukken blijf je doorlezen. Het is zeer filmisch geschreven, je ziet sommige gebeurtenissen zo voor je afspelen. Ondanks dat je de delen los zou kunnen lezen, is het leuker om ze op volgorde te lezen, omdat je de groei van de beide zussen dan mee maakt. Kat en Lisa zijn een tweeling maar zo verschillend van doen en laten, dat je dit niet zou zeggen. Je leert ze in elk deel beter kennen.

Hetty verweeft humor in de boeken maar ook prachtige zinnen:
"Haar eigen fouten zijn geen drempels, maar strepen van een zebrapad, makkelijk overheen te stappen"

De personages zijn normale mensen met hun goede kanten en tekortkomingen en daardoor zijn de privésituaties herkenbaar. De omgang met elkaar is heel natuurlijk.

Het verhaal is spannend en het einde is niet te voorspellen. Zeer verrassend! Het verhaal is afgerond maar natuurlijk wil je meer over de zusjes te weten komen. De plannen voor het vierde deel liggen al klaar. Moederweelde is het beste deel van de serie, een heerlijke detective die zich wederom in Amsterdam afspeelt, met een verrassend plot. Een aanrader, omdat ik dit boek met veel plezier gelezen heb en er geen commentaar over heb, kan ik niet anders dan het vijf sterren geven. Ik kijk al uit naar het vierde deel.

Meer recensies van Jeanet