Duivels Dag

14 januari 2020
Bijzonder beklemmend verhaal over John en zijn vrouw Kat die samen teruggaan naar de boerderij waar John is opgegroeid.

Grote Baas, John zijn opa, is onlangs overleden en John wil zijn vader helpen op de boerderij.
Naast het ruige weer en de onderlinge problemen van de dorpelingen huist er nog een gevaar in het dorp, namelijk de Duivel.

De duivel is geniepig en het is niet zeker wie of wat hij in zijn greep heeft.
Om de duivel af te weren hebben de dorpelingen gezamenlijk een ritueel ontwikkeld wat de duivel moet verjagen, dat ritueel is Duivels Dag.

Je leert gedurende het verhaal steeds meer over de geschiedenis van het dorp en van John en zijn familie.

Het boek is erg atmosferisch geschreven.
De schrijver gaat uitgebreid in op details van de omgeving wat wellicht niet iedereen zal aanspreken.
Ook gaat het verhaal vrij traag en gebeurd er ook niet veel.
Toch, door de manier van schrijven en de sfeer die de schrijver in het verhaal weet te brengen kon ik het boek niet neerleggen.

Meer recensies van