Goed boek

Jessica27 02 augustus 2022
De bibliothecaresse van Auschwitz’ is een boek die je aan de ene kant meteen wil uitlezen, maar doordat het heftig is. Je het af en toe moet wegleggen.
De meeste gebeurtenissen weten we wel van verhalen (televisie,film en boeken), maar om het zo te lezen is gewoon onbeschrijfelijk.
Het verhaal gaat over Dita die vanuit Tsjechië gedeporteerd wordt. Dita houdt van lezen en in de familiekamp (B11b) en barak 31 (school) waar Dita zit met haar ouders, wordt ze gevraagd of ze stiekem boeken wil uitdelen aan de leraren van het schooltje.
Hoe het verder verloopt mogen jullie zelf gaan lezen.

Ik heb de bibliothecaresse van Auschwitz’ 5 sterren gegeven, omdat het ingrijpend, onbeschrijfelijk is om te lezen. Het is mooi verwoord naar het verhaal van Dita.

Meer recensies van Jessica27