Een mooi Feelgood verhaal met een boodschap erin.

Jessica27 28 april 2021
Chantal Claassen debuteert met haar boek “Flessenpost”.
En hoe.... Een heerlijke vlotte schrijfstijl. Je bent zo een paar hoofdstukken verder, voordat je het in de gaten hebt. Een mooi verhaal over Chloë. Vriendschap, liefde en rouw komt allemaal in het boek voor.

Het verhaal gaat over Chloë die een mislukte relatie achter haar rug heeft.
Chloë heeft op jonge leeftijd haar ouders en broertje verloren bij een woningbrand. Ze is door haar oma Antje opgevoed.

Chloë trekt na haar mislukte relatie in bij haar beste vriendin Babs (Barbara).
Ze mist haar ouders en broertje en ook gaat het niet zo goed met de gezondheid van haar oma Antje.
Chloë gaat in haar eentje naar het strand van Hoek van Holland, daar haalt ze herinneringen op aan haar ouders en broertje. Ze stopt een brief in een leeg opgedronken fles wijn en gooit het in de zee.

Jesse, mede-eigenaar van Beachclub Esperanza , vindt de volgende ochtend de “Flessenpost” en is nieuwsgierig wie de persoon is, die hulp nodig heeft.

Chloë belandt, nadat ze een nacht in haar auto heeft geslapen bij Beachclub Esperanza. Ze ziet dat Beachclub Esperanza een medewerker zoekt en Chloë bedenkt zich niet en solliciteert direct.
Tijdens het sollicitatiegesprek met Jesse, voelen beide een elektrische schok wat door hun lichaam gaat. Beide kunnen elkaar niet uit hun hoofd zetten. In de weekenden gaat ze werken bij Esperanza en door de weeks werkt ze in Breda bij de groenteboer.

Jesse helpt Chloë om op zoek te gaan naar de zus (Rita) van oma Antje die in Nieuw-Zeeland woont. De zussen hebben ruzie om een ring van hun moeder.
Via een vriend van Jesse lukt het om in contact te komen met de zus van haar oma.
Ondertussen vonkt de liefde tussen Chloë en Jesse, ze proberen hun liefde voor elkaar niet te laten zien op het werk, wat maar moeilijk is....

Iedere door de weekse dag, gaat Chloë bij haar oma langs, die zienderogen achteruit gaat.
Lukt het Chloë om de zus van haar oma op tijd op te halen?

Chloë, wordt eigenlijk bang om zich te binden aan Jesse, omdat ze bang is hem te verliezen. Waardoor ze Jesse een berichtje stuurt.

Babs gaat met Chloë mee om de zus van haar oma op te halen uit Nieuw-Zeeland.
Een paar dagen na de hereniging tussen beide zussen, komt de oma van Chloë te overlijden. Veel verdriet heeft ze ervan.

Na het overlijden van haar oma, vindt Chloë het allemaal moeilijk en besluit ontslag te nemen bij Esperanza.
Ondertussen heeft haar beste vriendin Babs een film gemaakt en laat dit aan haar zien in de bioscoop......

Hoe het verder afloopt..... moeten jullie maar gaan lezen.

Ik geef het boek ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️, omdat het heel mooi vlot geschreven is met een vleugje Nederlandse nuchterheid.
Er komen verschillende emoties in voor.
Ik hield het bij sommige stukken niet droog, wat mij betreft komt er een vervolg op dit verhaal.

Meer recensies van Jessica27