De kinderen van Villa Emma

Jessica27 27 september 2022
De kinderen van Villa Emma.

Het boek “De kinderen van Villa Emma” is gebaseerd op een voor mij onbekende waargebeurde verhaal uit de tweede wereld oorlog.

Het waargebeurde verhaal gaat over Nathan die met andere 39 kinderen en tieners op vlucht zijn voor de Duitsers. Verschillende mensen helpen hun weg naar Italië. Villa Emma is een leegstaande Villa in het dorpje Nonantola. De inwoners van Nonantola staan klaar om de kinderen en tieners te helpen.

In het begin moest ik er erg inkomen in het verhaal. Maar, na een paar hoofdstukken zit je er in!

De schrijver Ivan Sciapeconi is leraar en dit merk je ook aan zijn schrijfstijl.
Ik moest er wel aanwennen, maar zoals ik hierboven ook al benoemde. Ik moest er eerst inkomen en daarna ben je het gewend.

Je leest het verhaal van wat Nathan allemaal meemaakt. Dat hij zijn familie moest achterlaten. Over de grappen van zijn oom Herman. De brieven die hij naar zijn moeder schreef en ook terug kreeg, maar er later kwam dat het niet van zijn moeder was.

Wat ik indrukwekkend vond, waren de namen van de kinderen en tieners die in het boek stonden.
En wat je onthoud is Moed, Liefde, Doorzetten, Vertrouwen.

De schrijver heeft de dagboekverhalen van de kinderen en ander naslagwerk goed beschreven in dit mooie waargebeurde verhaal.

Ik geef dit boek daarom ook 4 sterren.

Ik vind boeken over de tweede wereld oorlog interessant om te lezen en dit voor mij onbekende verhaal, was ook de moeite waard om het te lezen!

Meer recensies van Jessica27