Een heerlijke stijl, maar.....

Jobo 21 mei 2016
Arnaldur Indridason is een fantastisch schrijven. De manier van schrijven is steeds weer een feest. Zijn schijnbaar eenvoudige stijl trekt je steeds snel in het verhaal en daarmee blijf je ook betrokken bij de avonturen van de helen van de auteur. Helden die ook een schijn van eenvoud over zich hebben. Mensen als Erlendur die allemaal hun eigen verhalen hebben en mede daardoor gekleurd hun acties ondernemen. Allemaal even positief. Ik volg de hele serie van Indridason al vele jaren en begon met veel spanning aan zijn laatste boek 'Onland'. En helaas moet is zeggen dat dt eerste van de romans van de schrijver is die mij niet overtuigd. Misschien leg ik de lat te hoog, maar met name de twee plots die Indridason in het verhaal door elkaar heen verteld zijn wat mij betreft te eenvoudig. Iets wat in de eerdere romans van de auteur nog wel eens anders was. Er zit geen echte bijzondere plotwending inhet verhaal en daarmee is de spanning wat mij betreft iets te beperkt. Daarom deze keer een lagere waardering dan bij zijn eerdere boeken. Al blijft prachtige de stijl steeds weer overeind staan.

Meer recensies van Jobo