Leven met een bipolaire stoornis

Joella van den Broek 29 november 2023
Een dagboek over leven met een bipolaire stoornis

Aefke ten hagen brengt ons een handboek over het leven met een bipolaire stoornis dit om het taboe te doorbreken van deze stoornis.

We komen terecht in het leven van Francis, die aan een bipolaire stoornis lijd.
we krijgen een inkijkje in de depressieve periode en de manische periode, die realistisch omschreven worden.
De teksten worden met humor en luchtigheid beschreven, wat het verhaal misschien ook wel enigszins nodig heeft om het niet te heftig te maken voor bijvoorbeeld jongere lezers of lezers die bijvoorbeeld een eerste inkijkje krijgen in een bipolaire stoornis al zitten er ook zeker heftige stukken tussen die zouden kunnen triggeren.

De schrijfstijl is vlot, er worden makkelijke woorden gebruikt wat het prettig lezen maakt.
De opzet van het boek inclusief illustraties maakt het allemaal wat luchtiger.
Het maakt ook dat je door wilt lezen.
De illustraties zijn misschien enigszins overbodig, maar persoonlijk vond ik het juist wel fijn.

Het verhaal mag dan enigszins diepgang missen, want andere personages leren we nauwelijks kennen.
toch is het in mijn ogen een prettig boek.

Voor wie een kennismaking wil hebben met leven met een bipolaire stoornis.

Meer recensies van Joella van den Broek