Leest als een thriller

Johan 13 april 2022
Dit boek overtrof mijn verwachtingen. Niet dat deze zo laag waren maar het boek is niet alleen erg informatief maar ook nog eens erg spannend. Het leest als een thriller zo ongeveer.
Ik ben enorm wijzer geworden over het verzet, kreeg inzicht beweegredenen van handelen van deze mensen en daarnaast erg ontroerd en ook verbijsterd over de manier waarop mensen elkaar kunnen behandelen. Zowel positief, de mensen in het verzet die letterlijk hun leven geven voor een ander, als negatief als we het hebben over de Duitsers in deze tijd.
Natuurlijk wisten we wat er zo ongeveer heeft afgespeeld maar als je het dan zo leest, met zo veel info maar ook emotie dan spat de wanhoop soms van de pagina.
Ik kan iedereen dit boek aanraden. Fijne schrijfstijl, informatief, spannend. Kortom een zeer sterk staaltje schrijf en onderzoekswerk van Frank Krake.

Meer recensies van Johan