Spannend, maar er had meer in gezeten...

Johan 25 maart 2020
De orde is een spannend boek dat ik zeker met plezier heb gelezen. Ik vond de verhaallijn goed en de basis voor de personages was zeker goed aanwezig. Echter vind ik niet dat dit voldoende is uitgediept.
Ik was erg benieuwd naar meer info over de achtergrond van Amber, van Aurora en over Jeroen. Ook over zijn dochter en haar ziekte had ik graag iets meer gelezen.
De personages blijven redelijk oppervlakkig terwijl ze juist erg interessant zijn in de basis. Je komt net niet genoeg te weten. En dat is een gemiste kans naar mijn mening.
Dit geldt eigenlijk ook voor het hele verhaal. Het is spannend, het verhaal is goed, alleen het is het net niet.
Er vallen teveel "gaten" in het verhaal. Dit trekt zich door tot en met het einde van het verhaal. Op een gegeven moment zit je goed in het verhaal en dan is het opeens klaar. Het boek had makkelijk 100 pagina's meer kunnen en mogen hebben. Dat zou het verhaal ten goede komen denk ik.
Jammer is ook dat er wat kleine slordigheidjes in het boek staan. Wat fouten in zinnen en het ontbreken van bepaalde nummers op pagina's.
Ondanks dit alles is dit wel een leuk boek, dat zeker voldoende lezers verdiend. Het is ook zeker niet dat ik negatief over het boek denk. Alleen blijft het gevoel maar hangen bij me van "er had meer ingezeten"...
Helaas kan ik hier geen halve sterren geven anders had ik 3.5 ster gegeven. Nu 3.
Ik ga deze auteurs ook zeker beter volgen en meer werk hiervan lezen.

Meer recensies van Johan