Lezersrecensie

Oranje (of Ibiza) is altijd een goed idee!

Jolanda 11 juni 2024
Terwijl heel Nederland uitkijkt naar het EK, denken voetbalvrouwen Shakira, Destiny en Yasmin daar heel anders over. Ze mogen hun mannen in Duitsland tijdens het EK toch amper zien. Destiny boekt daarom een tripje naar Ibiza voor hun drieën maar haar voetballende man is daar helemaal niet blij mee. Ondertussen heeft elk van de drie vriendinnen haar eigen sores: Destiny verlangt wanhopig naar een baby, Shakira droomt van een huwelijk en Yasmin moet alles opgeven voor een verhuizing naar het buitenland.

Persoonlijk geef ik niets om voetbal en ik ben ook gezegend met een gezin waarin niemand uitkijkt naar het EK. Toch vond ik dit voetbalvrouwen-verhaal erg leuk om te lezen. De dames zijn wel wat stereotype neergezet, maar ach, vermakelijk is het allemaal wel. Het is vooral een verhaal over vriendschap, verwachtingen en dromen. Elk hoofdstuk is geschreven vanuit het perspectief van één van de drie vrouwen en het leest lekker weg. Prima vermaak voor als je iets wil lezen wanneer je partner zich achter de tv zet voor een wedstrijd. Of, wanneer je Oranje juist wel wil aanmoedigen, voor tussen de wedstrijden door. Fan of geen fan, Oranje (of Ibiza) is altijd een goed idee!

Meer recensies van Jolanda

Gesponsord