Laat je meevoeren in de wereld van Kya

Jolanda Pikkaart 16 maart 2020 Auteur
Kya leeft alleen in het moeras. Haar moeder en later ook haar broers en zussen vluchten voor de agressieve vader. Hoewel er even een bijzonder verbinding tussen Kya en haar vader ontstaat, komt hij ook uiteindelijk niet meer thuis. Wanneer er later een dorpsbewoner dood gevonden wordt is Kya de eerste verdachte. Ze kan niet lezen en moet zich zelf zien te redden.

Het boek verscheen eerder onder de naam 'Het moerasmeisje'.

Hoewel er duidelijk een plot is, betoverde de prachtige, soms rauwe en soms lieflijke, natuurbeelden mij soms zo, dat ik echt daar was en het verhaal even kwijt was. De schijfstijl van de auteur is poëtisch.

Het laatste hoofdstuk voegt voor mij niets toe. Het geeft erg veel informatie en ik blijf liever in de sfeer van toen.
'Daar waar de rivierkreeften zingen is een prachtig debuut over eenzaamheid, liefde en natuur, maar ook over racisme.

Een aanrader...

Meer recensies van Jolanda Pikkaart