‘Je kunt als lezer niet meer ontsnappen’

Jolanda Pikkaart 08 juni 2019 Auteur
Juni 2018 ontving het boek van Mascha. Nu een jaar later heb ik het uit. Hoe kan dat nu?

Halverwege het einde gaat over een huisarts die een depressie krijgt. Ubele worstelt met haar jeugd en de werkdruk in de praktijk. In het boek krijg je een inkijkje in haar jeugd, haar fijne gezin, maar ook de dood die lonkt als oplossing voor het duister.

Alleen de eerste zin komt al binnen: ‘Eigenlijk is ze er al niet meer.’

Mascha heeft een prachtige schrijfstijl en ze neemt je echt mee in haar verhaal. Je kunt als lezer niet meer ontsnappen. Daarom duurde het lezen bij mij dit keer zo lang. Tussendoor legde ik steeds het boek even weg. Dit omdat het me zo aangreep, me zo raakte. Want ik ken meerdere mensen die lijden aan een depressie en ik ken de auteur. Ik wilde haar knuffelen.

‘Halverwege het einde ‘neemt je mee in de wanhoop, het onbegrip en de lichtpuntjes. Lees het boek als je zelf stevig in je schoenen staat, je mensen met een depressie beter wilt begrijpen of ze wilt helpen. Of gewoon omdat je van de prachtige schrijfstijl van Mascha wilt genieten.

Bedankt Mascha voor dit inkijkje. En voor nu toch een knuffel.

Meer recensies van Jolanda Pikkaart