Liefde!

Joyinbooks 16 februari 2021
Het boek Agapi gaat over het leven van het Griekse stel, Filippos en Anna. Er gebeuren mooie en nare dingen, zoals in ieders leven. We lezen over het liefdesleven en de ups en downs van het stel. Een boek over waarden, normen, geheimen, hartverscheurende maar ook mooie gebeurtenissen en de liefde.

Het is een kort boek, wat ik persoonlijk jammer vind. Naar mijn mening had het verhaal veel uitgebreider beschreven kunnen worden. Ook de personages hadden beter uitgewerkt kunnen worden. Je leert ze op emotioneel vlak wel kennen maar ik kon ze niet goed voor me zien. Het verhaal is verder heel mooi, de emoties zijn goed beschreven en herkenbaar voor iedere lezer. Wat ik erg leuk vind is hoe het Griekse thema terugkomt in het boek. Denk bijvoorbeeld aan Griekse gerechten en lekkernijen die benoemd worden. Deze roman is het debuut van de Belgische schrijfster Ilse de Backer, het boek bevat dan ook enkele Belgische woorden. Dit vind ik persoonlijk erg leuk omdat je zo dicht bij de schrijfster blijft. Ilse bedankt voor dit mooie recensie-exemplaar. Een mooi debuut, ben benieuwd hoe je volgende boek zal zijn.

Meer recensies van Joyinbooks