te veel is een voedingsbodem voor oppervlakkigheid

jpDeConinck 03 februari 2023
Dit boek is een puur historisch/wetenschappelijk boek. De schrijver beschrijft niet alleen leven en filosofie van Diogenes, over wie onze kennis blijkbaar moet komen van schrijvers die vaak eeuwen na Diogenes, iets op schrift stelden. Veel ruimte voor fantasie dus. Meer, en vooral zelfs bespreekt de schrijver alle parallelle en door de eeuwen heen gelopen filosofische stromingen die zich mogelijkerwijs hebben laten beïnvloeden door Diogenes.... of eerder nog door wat hun aantrekt in de verhaaltjes die rond Diogenes gangbaar zijn. Dat maakt het boek echter vrij zwaar geladen. Je komt over vele tientallen aspecten en bronnen wat te weten, maar.....teveel is een voedingsbodem voor oppervlakkigheid.

Meer recensies van jpDeConinck