Voor avontuurlijke zielen

JufManon 05 augustus 2022
Als meisje heb ik dit boek in één zomervakantie twee keer gelezen, maar het verhaal was ik nu als volwassenen weer kwijt. Tijd om het opnieuw te lezen en ik smulde er weer van!

Het verhaal is tijdloos en voor iedere ziel die van avontuur houdt een genot om te lezen. Bij tijd en wijlen misschien iets te langzaam/oubollig voor de nu opgroeiende kinderen die zelf gedreven worden door instant en snel, want dat is dit boek niet. Je moet ervoor werken, maar dat maakt het juist zo goed!

Je reist met Tiuri mee door vreemde orden. Je moet vriendelijke en gevaardelijke mensen. En je hoopt de hele route dat Tiuri's goede hart standhoudt en die brief zijn einddoel bereikt.

Heerlijk ook om voor te lezen in de klas! Het boek bevat veel thema's om over in gesprek te gaan met kinderen: trouw zijn, vriendschap, intuïtie, vertrouwen, heldendaden, dapperheid, eenzaamheid.

Meer recensies van JufManon