Mooi

JufManon 06 augustus 2022
Lampje is een mooi boek om te lezen en zit vol met levensthema's en grote heftige onderwerpen. Ondanks de grote onderwerpen leest het boek luchtig. Je wordt meegenomen in de wereld van Lampje en het is een wereld waar je nieuwsgierig naar wordt.

Ja, ik vond het een mooi boek, maar ik begrijp de hype niet helemaal. Af en toe voelde een deel van de heftige onderwerpen (overleden ouder, huiselijk geweld, alcoholisme, onbegrepen voelen) een beetje onnatuurlijk. Alsof ze erin moesten en daarmee het verhaal geweld aandeden. De verschillende lagen van eenzaamheid van Lampje, Vis, Pa, Lennie, Martha, De Adminaal en Nick waren al prachtig genoeg op zichzelf. Ook de vormen van liefde/relatie en de worsteling daarmee zijn mooi opgeschreven.

Al met al dus een mooi boek om te lezen. Maar voor mij geen must read.

Meer recensies van JufManon