Een echte aanrader voor liefhebbers van romantiek en intrigerende verhalen!

Karine De Gendt 23 maart 2024
“Portugese passie” is een roman geschreven door Ellen van Herk. Het verhaal start in Lissabon maar al snel wordt de lezer meegetrokken naar de pracht van het Portugese binnenland, Pedreira. Het boek geeft je een instant lente- of zomergevoel en neemt je mee op een intrigerende reis vol familiegeheimen, kunst en liefde.

Manon, het hoofdpersonage, werkt in Lissabon wanneer ze per toeval een oude foto van haar oma ontdekt. Op deze foto staat haar oma samen met de Portugese kunstenaar Quim. Omdat Manon haar oma al lange tijd uit het oog is verloren door een familieruzie, besluit ze op zoek te gaan naar haar. Haar zoektocht leidt haar naar Pedreira, een dorp vlakbij Tomar, waar Quim woont. Via hem leert ze haar oma beter kennen dan ze ooit had durven dromen. Maar kunnen oude ruzies worden bijgelegd? En welke rol speelt Quim in dit mysterie?

Portugese passie neemt je onmiddellijk mee naar het zonnige Portugal en laat je kennismaken met een familiegeschiedenis vol geheimen en emoties. Ellen van Herk weet met haar levendige, gedetailleerde beschrijvingen en diepgaande personages de lezer te betoveren, je voelt als het ware het mediterraanse klimaat. Ellen verweeft af en toe een Portugees woord, zoals galão, saudade,… in het verhaal waardoor je als lezer nog meer die Portugese passie voelt.

Ja, er was ook voor me een kleine afknapper: zelf zou ik voorbij dit boek wandelen in een boekhandel. De cover is me te gewoon, traditioneel en straalt niet de passie en de goede verhaallijn uit, al geluk doorbreekt dit boek al na enkele bladzijden dit vooroordeel. Veroordeel dit boek absoluut niet op de cover, lees het boek, laat je onderdompelen en geniet van Portugese Passie!

Een echte aanrader voor liefhebbers van romantiek en intrigerende verhalen!

⭐️⭐️⭐️⭐️

Meer recensies van Karine De Gendt