Smullen geblazen met dit hoofdgerecht

kastart 30 december 2020
Mythos & Helden waren de voorgerechtjes, met Troje levert Stephen Fry ons de hoofdschotel. Een derde klepper - lekker vuistdikke boeken lezen lekker weg - over het MCU (het Marvel Cinematic Universe) van de klassieke wereld. Een pantheon aan goden & helden, hij mag ze elk een film, euh boek geven. Stephen Fry kan deze goddelijke verhalen goddelijk vertellen, want dat is hij, een goddelijk verteller. Het hervertellen van het eerste & grootste verhaal van allemaal, niet in 24 boeken (meer dan 15.000 verzen), maar in een 300tal pagina's, met - typisch voor Stephen Fry - minstens evenveel voetnoten. Hij rijgt de voetnoten aan elkaar aan een tempo zoals er Helden in het gelijknamige boek verschijnen, zoals er soldaten sneuvelen in deze 10-jarige veldslag. En dat zonder pedant te zijn, gewoon extra informatie. Nog een laagje erbovenop, bovenop de gelaagdheid van de verhalen zelf, zoals bij een millefeuille. En dat verhaal na verhaal, van de voorgerechtjes, naar de hoofdbrokken, met hopelijk nog een reeks lekkere toetjes er achterna. Laat maar komen, het is en blijft om van te smullen !

Meer recensies van kastart