Nog spannender dan deel 1, voor stoere liefhebbers van fantasy!

Ka8leen 28 juni 2020
Wanneer een quote uit je recensie van deel 1 op de achterflap van deel 2 komt te staan én je deel 1 al prachtig vond, dan vraag je toch gewoon deel 2 als cadeau ;-) Zo redeneerde onze zoon van 13.

Het boek werd dan ook met grote verwachtingen begonnen. Spannend maar voor hem toch iets té spannend bleek na een paar hoofdstukken. Niet voor gevoelige kinderen dus.

Ikzelf heb het boek ook gelezen en vond dat het boek voldeed aan alles wat het belooft op de achterflap : vol avontuur, spannend én verslavend ! Het bevat inderdaad wat bloederig beschreven scènes die niet voor gevoelige kinderen zijn tenzij de scènes snel gelezen en vergeten worden, maar daar moet het kind dan ook zelf toe in staat zijn.

Het verhaal gaat verder waar deel 1 eindigt, namelijk Byx die samen met zijn vrienden Khara, Tobbel, Renzo en Gokker op zoek gaat naar het levende eiland Tarok in de hoop te ontdekken dat ze niet de enige en laatste dariene is. De weg erheen is een weg vol spannende en verrassende avonturen waar vriendschap en vertrouwen in je vrienden centraal lijkt te staan. Maar intussen dreigt een oorlog in het land van Nedarra waar de vrienden misschien een invloed op kunnen hebben, ook al moeten ze elkaar daardoor (even?) loslaten ..

Hoe verder je in het boek gaat, hoe spannender het wordt (en hoe je al gaat verlangen naar deel 3 van het boek (want die gaan we zeker ook in huis halen!))

Meer recensies van Ka8leen