Mainstream maar uniek

Kayla Gericke 12 april 2021
In het eerste boek van de raven rings serie, maak je kennis met de 15-jarige Hirka. Ze is anders dan de andere mensen, waardoor haar vader haar aanspoort om de "Rite" te ontvluchten, een test waar alle 15-jarige aan deel moeten nemen om erachter te komen hoe goed ze kunnen "binden". Wanneer ze erachter komt wat ze daadwerkelijk is, beseft ze dat haar aanwezigheid de mensen om wie ze geeft in gevaar brengt en vlucht ze naar het vijandige koninkrijk.

Met deze omschrijving zou je een heleboek boeken binnen het YA genre kunnen beschrijven, het verhaal is dan ook niet bijzonder uniek. Het is echter met zo veel detail geschreven en ook de schrijfstijl is erg prettig, waardoor het toch tussen alle andere boeken uitspringt. Ik heb erg genoten van dit boek.

Meer recensies van Kayla Gericke