Not my cup of tea

kee2 29 september 2022

Het boek begint met een date die Roos zou hebben, maar haar date komt niet opdagen.
Vlak daarna overlijdt haar onderbuurvrouw en zij laat Roos haar tekkel na. Ook is er een brief voor Roos én voor haar kleinzoon Jurre samen. En laat Jurre nu net haar date blijken te zijn, die haar heeft laten zitten.
Oma was ervan overtuigd dat ze Roos en Jurre soulmates waren en probeert hen post mortum te koppelen: ze krijgen een geldbedrag als ze samen vijf dates doorlopen. Deze dates heeft oma tot in de puntjes voorbereid.
Dit boek was niet helemaal mijn ding. Het is wel vlot geschreven en ik vond het ook leuk dat het gaat over een jonge vrouw die in de uitvaartbranche werkt. Een niet alledaags beroep. Toch wordt daar niet zo veel op ingegaan.
Er zaten best leuke uitspraken met humor in het boek, maar ik miste wat meer diepgang. De personages worden niet echt uitgewerkt, Zeker Jurres humeur ging van de hak op de tak en ook al werd daar wel een oorzaak voor gegeven, sommige dingen vond ik niet echt logisch. Opeens gaat alles heel snel en dan boem, is het boek uit.
Ik bleef achter met nog veel vraagtekens.
Hoe het bijvoorbeeld verder gaat met Luus is niet duidelijk. Misschien komt dat naar voren in het tweede boek, maar ik ben bang dat ik dat niet te weten ga komen. Het inspireert me niet genoeg om deel twee te gaan lezen helaas.

Meer recensies van kee2