Meeslepend mysterie

Kers 06 oktober 2020
Stilte in de storm gaat over Ivy, die met haar beste vriendin Grace het reservaat van de Hopi-indianen bezoekt voor een maatschappelijk project: ze brengen er twee weken door om afval te rapen. In het eeuwenoude dorp Walpi wacht hen echter niet alleen een vuilnisbelt. ’s Nachts wordt Ivy geplaagd door vreemde dromen. Al snel ontdekken ze dat de katsinam, de natuurgeesten die in de Hopicultuur een belangrijke rol spelen, niet slechts een mythe zijn. Waarom proberen ze Ivy te bereiken? En wat heeft Tyler, een aantrekkelijke, jonge Hopi daarmee te maken?

In eerste instantie wilde ik Stilte in de storm graag lezen vanwege de setting. Geef me een interessante cultuur met toffe mythen en het kan eigenlijk al niet meer misgaan. Dat geldt zeker voor Stilte in de storm. Als lezer word je meteen meegesleept door de mysterieuze natuurgeesten, de katsinam, en de Hopi-cultuur waarin zij een belangrijke rol spelen.

De setting is niet het enige waardoor het boek zo aanspreekt. Jen Minkman heeft een vlotte schrijfstijl en de dialogen komen heel natuurlijk over. Het taalgebruik past precies bij de personages en doelgroep. Daardoor leest het heerlijk weg. Het tempo van het boek klopt, de spanning wordt afgewisseld met de nodige humor en het einde is precies waar je op hoopt. Ik pak zeker nog eens een van haar boeken op!

Meer recensies van Kers