Een prachtig, origineel en verrassend eerste deel

KimCoenen85 30 april 2024
Na het zien van deze veelbelovende en adembenemende cover die alleen al een ontzettende indruk op me maakt en het lezen van de eerste lovende en super enthousiaste recensies was ik verkocht en moest ik er ook aan gaan geloven. Dit boek was voor mij een must-read. Aangezien binnenkort deel 2 al verschijnt, tijd om snel van deel één te gaan genieten.

Lor woont al vele jaren in een gruwelijke gevangenis van de nietsontziende koning Aurora. Ze heeft maar één wens: hem laten boeten voor wat hij haar en haar broer en zus al die jaren heeft aangedaan. Dan wordt Lor onverwacht bevrijd en komt ze terecht in het hof van de rivaliserende Zonnekoning. Ze moet deelnemen aan een dodelijke competitie: tien jonge vrouwen moeten strijden op leven en dood, want slechts één van hen kan het hart van de Zonnekoning winnen. Lor ziet dit als haar kans om koningin te worden en haar wraak te nemen. Alleen de andere kandidaten doen er alles aan om haar voorgoed uit te schakelen.

Wat een onwijs mooie, sterke en goed opgezette verhaallijn. Het verhaal wist me eigenlijk direct vanaf het begin te pakken. Nisha J. Tuli heeft een hele levendige, vlotte en krachtige schrijfstijl en het verhaal heeft een heerlijk vlot tempo. Daarbij zijn het vrij korte zinnen, waardoor je gemakkelijk en vlot door het verhaal heen leest.

Het verhaal is geschreven door de ogen van het hoofdpersonage Lor. Lor is een jonge vrouw, die jarenlang onder de meest verschrikkelijke omstandigheden heeft moeten overleven. Doordat haar beginsituatie goed wordt neergezet en met gevoel een aandacht wordt omschreven, kan je goed met het personage mee gaan in het verhaal en snap je haar keuzes en beslissingen die ze later in het verhaal maakt. Ook de andere personages waaronder Marci, Halo, Aprica, Madame Odell, Gabriel, Magda en Atlas zijn lekker divers en stuk voor stuk unieke personages.

Daarbij volgen we een aantal hoofdstukken vanuit Nadir. Dit personage blijft enigszins mysterieus, waardoor het de spanning in de verhaallijn verhoogt. Want wat hij van plan is, belooft weinig goeds.

Het is een erg origineel, mysterieus, spannend en onheilspellend verhaal. Het verhaal bevat zoveel wendingen en gebeurtenissen dat je echt in de ban bent van het verhaal. Want zal Lor zich door de dodelijke competitie heen slaan? Welk onheil staat haar te wachten? Maar niet enkel dat, de verhaallijn kent ook liefde en lust. Waardoor het naast de spanning een mooie wendingen en gebeurtenissen heeft. Ook de vriendschap die Lor tijdens haar competitie tijd opbouwt vind ik een prachtige toevoeging aan de verhaallijn. Het verhaal wordt enigszins afgesloten, maar geeft ook heel veel openingen en eindigt eigenlijk met een cliffhanger. Dus ik kan niet wachten tot 30 mei.

Trail of the Sun Queen is een prachtig, origineel en verrassend eerste deel. Ik had hoge verwachtingen bij de start van het boek, maar ze zijn ruimschoots overtroffen. Het verhaal zit erg goed in elkaar, en is erg levendig, vlot en krachtig geschreven. Daarbij is het hoofdpersonage Lor geweldig neergezet en ga je echt op in de spannende en dodelijke competitie waaraan Lor moet deelnemen. Echt een must-read.

Meer recensies van KimCoenen85