Heftige, aangrijpende en gewelddadige thriller!

KimCoenen85 10 mei 2023
Bij het zien van deze sterke en aantrekkelijke cover én het lezen van de flaptekst was ik overtuigd dat ik deze thriller moest lezen. Van Uitgeverij The House of Books kreeg ik de kans het boek te lezen en te recenseren. Dank je wel. Op de cover zien we twee gewapende mannen op een verlaten weg in duistere en onheilspellende kleuren. De titel en ondertitel weten daarbij ook gelijk mijn aandacht en nieuwsgierigheid te trekken. Het wordt het eerste boek van S.A. Cosby dat ik ga lezen, maar ik heb hoge verwachtingen.

Een provocerende wraak thriller en een pijnlijk kwetsbaar verhaal over verlossing. Randolph heeft inmiddels al vijftien jaar zijn leven gebeterd. Na zijn gevangenisstraf is hij niet meer in aanraking geweest met de politie. Dan staan er twee agenten voor zijn deur en weet Ike dat hij op zijn hoede moet zijn als zwarte man. Zijn zoon Isiah en witte echtgenoot Derek zijn vermoord. Ondanks dat hij de geaardheid van zijn zoon nooit heeft kunnen accepteren is hij ontroostbaar. De twee vaders besluiten hun handen ineen te slaan, hun vooroordelen opzij te schuiven, en wraak te nemen op de moordenaars van hun zoons.

Het verhaal is geschreven vanuit de twee hoofdpersonages Buddy Lee en Ike, de twee vaders van de vermoorde zoons. De beide vaders zijn enorm verschillend en S.A. Cosby heeft ze enorm goed weten uit te diepen, hierdoor kan je als lezer helemaal meegaan in de heftige, emotionele en wraakzuchtige strijd waarin de twee vaders zich wanen. De schrijfstijl van S.A. Cosby is enorm levendig en vlot.

De verhaallijn is heftig, aangrijpend en enorm gewelddadig. Een van de vaders heeft dan ook een verleden met de onderwereld en er gaat er alles behalve zachtzinnig aan toe. Het boek is puur, rauw en vol emotie. De verhaallijn kent bijna vanaf het begin tot aan het einde actie. Hierdoor weet S.A. Cosby je als lezer mee een verhaal te trekken en je te boeien. Het is een verhaallijn waarbij je goed je aandacht moet houden, want er passeren nogal wat personages het verhaal. Wel zit er een enorm sterke verhaallijn in en weet S.A. Cosby op indrukwekkende wijze taboe onderwerpen over de LGBTQIA-gemeenschap, discriminatie en het accepteren van hiervan in combinatie met verlies, angst en wraak. Dit vond ik enorm sterk en indrukwekkend. Ook het plot wist me te verrassen en zat bijzonder goed in elkaar.

Vlijmscherpe tranen, wist ondanks mijn al hoge verwachtingen, me te verrassen met de sterke verhaallijn, waarbij S.A. Cosby, taboeonderwerpen als de LGBTQIA-gemeenschap, en discriminatie op sterke wijze in een gewelddadige en actievolle thriller te verwerken. Het verhaal kent een enorm levendige en vlotte verhaallijn waardoor het verhaal je blijft boeien en verbazen. Een dikke en bijzonder goede aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85