Vermakelijk, grappig en vrolijk boek.

Marieke Doddema 09 januari 2020
Je leest het leven van een 100 jarige man en daardoor een beknopte en onrealistische weergave van de 20e eeuw. Het boek leest vlot en als de humor je ligt lach je constant hard op. Hoewel het niet per definitie mijn humor is vond ik hem lezen als een sneltrein en vond het verhaal gewoon goed bedacht.

Allan is een aandoenlijk 100 jarige die een eeuw aan levenservaring heeft, van de eerste wereldoorlog naar Franco, Truman, Moa, Kim Jung-Il en allerlei andere significante wereldleiders. Je springt continu tussen het heden en het verleden van Allan en zijn bijdrages aan allerlei belangrijke hoogte- en dieptepunten van de 20e eeuw.

Op het moment dat hij uit het raam sluipt voor zijn verjaardag gaat hij een bizarre reis tegemoet en ontmoet hij allemaal zeer kleurrijke en verschillende mensen.

Heb direct het vervolg in gekocht en ben daar reeds in begonnen.