Psychologische romantische thriller

krullenbol 12 augustus 2019
Vanaf de eerste bladzijden kon dit boek me wel boeien. Het was voor mij niet enkel een thriller. Het psychologische aspect merk je vooral in de manier van denken, redeneren, in het leven staan van het hoofdpersonage Letta. Wat ze in haar jonge leven meemaakte, dat tekent een mens. Het kwam realistisch over. Dit personage wordt op een geloofwaardige manier neergezet. Wat het voor mij ook wat romantisch maakt is de groei die Letta meemaakt. De groei in de kracht van de liefde, de twijfels, de onzekerheid, niet altijd even vanzelfsprekend. Er zit een positief liefdesverhaal verweven in dit boek. En tot slot, het is natuurlijk een thriller. En dat vertaalt zich in een spannende, goed opgebouwde verhaallijn, met soms verrassende wendingen. Ik vermoed dat de auteur dit hoofdpersonage zo boeiend kon neerzetten door haar ervaringen in het werkveld. Wat voor mij een minpuntje was, is de switch tussen het heden en het verleden. Die switch was me nl. niet altijd even duidelijk. Het duurde eventjes voor ik de omschakeling doorhad. Maar al bij al ben ik toch blij dat ik het boek las, het leek levensecht, was beklijvend. Een aanrader!

Meer recensies van krullenbol