De Geest van Versailles

K.T. Sterling 21 februari 2024 Auteur
Flaptekst:
Een hervertelling van The Hunchback of Notre-Dame.
De verminkte Noâm leeft als een geest binnen de muren van Château de Versailles als de geadopteerde zoon van Claude Chardin, lijfarts van Louis XIV. Noâm krijgt de opdracht om de koning te genezen, maar de voorwaarde is duidelijk: hij mag nooit worden gezien.

Catalina Amati, een getalenteerde straatvioliste, betovert de Parijzenaren met haar prachtige muziek. Dan krijgt ze een onverwacht verzoek om deel te nemen aan de muziekwedstrijd van Zijne Majesteit in Château de Versailles.

Wanneer hun paden kruisen, raken ze onherroepelijk verstrikt in de intriges aan het hof van de Zonnekoning.

Mijn mening:
Van dit boek was ik toch even stil geworden. Al konden het ook de tranen zijn die ik moest wegvegen. Wat is dit een prachtig verhaal. Ik was vrijwel zeker dat Emmelie voor de hertelling Victor Hugo had gevolgd en niet Disney, dus ik had al een klein voorgevoel dat ik het niet droog zou houden. Emmelie heeft een mooie, beeldende schrijfstijl die dit verhaal tot leven heeft gewekt. Noâm, Catalina, Claude,... Ik werd meegezogen en leefde met hen mee. Het is geschreven met veel gevoel en aandacht voor detail. Iets wat ik waardeer. Chapeau!

Meer recensies van K.T. Sterling