De glazen troon

K.T. Sterling 08 juni 2023 Auteur
Eindelijk, mijn allereerste Sarah J Maas boek. Ja, het heeft lang op zich laten wachten. Maar populaire en gehypte boeken daar wacht ik toch liever even mee. Maar nu met de Limited Edition, kon ik niet anders. En ik moet eerlijk zeggen, ik begrijp de hype wel. Vrouwelijk personages die hun mannetje weten te staan in door mannen gedomineerde wereld doen het wel goed. En Celeana is zo een ijzersterk vrouwelijk personage.

Celaena Sardothien, de sluipmoordenaar van Adarlan, zit opgesloten in de gevangenis van Endovier, waar ze hoogstwaarschijnlijk haar dood tegemoet zal gaan. Tot ze door Dorian Havilliard, de kroonprins van Adarlan, wordt gekozen om deel te nemen aan een toernooi. De winnaar van dit toernooi wordt de kampioen van de koning en kan zo zijn vrijheid terug krijgen. Celaena wordt getraind en zal het moeten opnemen tegen andere kandidaat-kampioenen om te kunnen winnen. Maar er is nog iets waar ze het zal tegen moeten opnemen, een duistere kracht die de kampioenen een voor een vermoord op een gruwelijke manier.

De Glazen Troon was een fijn boek om te lezen, high fantasy, met enkele badass personages. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Meer recensies van K.T. Sterling