Heerlijk boek, benieuwd naar het volgende deel

Lacuna1985 03 oktober 2020
Ik ken de auteur J.M. Anna via haar Facebook groep. Zij schrijft vaak New Adult verhalen. Dit keer dus een fantasy romance verhaal. Ook voor mij was dat een nieuw genre. Door de omschrijving was ik wel al meteen nieuwsgierig geworden.

Meteen in het begin van het E-book bevind zich een lijst met woorden en uitleg wat die betekenen. Aan de ene kant erg handig maar aan de andere kant ook weer niet. Omdat het soms best lastig is om alles te onthouden en steeds terug te wisselen naar de eerste pagina. Gelukkig komen de woorden vaker voor waardoor je ze op een gegeven moment wel onthoudt.

Het verhaal wordt verteld vanuit Narä. Een jonge dame die totaal onwetend is over de wereld om haar heen. Dit komt door de moeder van Narä, die haar het liefste thuis hield vanwege haar geheime gave. Dan maakt haar vader de keuze om Narä als stamhoofd voor te dragen. Hedhis, jeugdvriend en sjamaan, is kort geleden terug naar het dorp gekomen. Narä zoekt hem op voor steun. Hedhis duwt haar in het begin steeds weg. Maar hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer hij haar toe laat en vertrouwt met zijn verhalen. Ook over de andere personages komt je steeds meer te weten. Je leeft echt met Narä mee in haar zoektocht, verdriet en geluk.

De schrijfstijl is zoals ik gewend ben van J.M. Anna erg fijn. De opbouw tussen Narä en Hedhis had van mij iets sneller gemogen. Ondanks dat vind ik het een goed boek met een behoorlijke cliffhanger! Er zal dus een deel twee komen en ik ben heel benieuwd! Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van Lacuna1985