Prima detective

Laura19907 23 december 2019
Ari is bijna klaar met de politieschool en aan het oriënteren op een baan. Op een dag wordt hij gebeld door Tomas, politie Siglufjordir, een klein plaatsje in IJsland.
Ari neemt hem aan en vertrekt naar het dorpje. Met open armen wordt hij niet ontvangen want hij is buitenstaander en dus vreemd. De enige die dit wel doet is Ugla.
Na wat routine klusje valt er iemand van de trap in het theater en vlak daarna wordt een hevig bloedende vrouw in de sneeuw gevonden. Hebben de zaken wat met elkaar te maken? En wie is niet helemaal eerlijk in dit plaatsje?

Het boek klinkt als een thriller, maar zou beter passen in de genre detective. Niet superspannend, maar wel onderhoudend.
Wat ik mooi vind in dit boek is de omschrijving van de plek en het weer.
De personages worden ook goed beschreven, soms iets te veel en er zijn ook vrij veel personages.
Dit brengt wel verwarring ook omdat ze af en toe een bijnaam hebben.

De bovengenoemde misdaden komen ook vrij laat in het boek aan bod, wat jammer is, maar daarna komt er wel meer vaart en een vleug spanning in het boek.

Het plot is niet heel verrassend en samen met Ari vallen bij mij de puzzelstukjes op hun plek. En het epiloog? Dat kan zowel een goed einde zijn als een aanloop naar een vervolg.

Geen hoogvlieger maar wel een lekkere detective.
Alle plussen en minnen brengt dit boek voor mij op een gemiddeld boek en dat zijn 3 sterren

(Dit boek zat in het thrillerabonnement van AW Bruna, de reden dat het boek gelezen en gerecenseerd is voor verschijningsdatum)

Meer recensies van Laura19907