Gemiste kans

Laura19907 08 december 2019
Amerika onder het bewind van een vrouwonvriendelijke president. Alle vrouwen hebben een polsband, jong, oud echt iedereen.Elke dag honderd woorden en anders krijg je een schok, en ze moeten de man dienen. Totdat de broer van de president een ongeluk krijgt en alleen Jean hem kan helpen, met de rest van het opgestelde team. Jean mag haar polsband af. Maar wordt ze hier gelukkig van? En was het ongeluk wel een ongeluk?

De tekst van dit boek sprak mij erg aan, samen met de kreten internationale bestseller, schokkend, doodeng, ijzersterk en afschuwelijk geloofwaardig.

Het boek begint ook goed. Je denkt wat een idee om hier een boek over te schrijven, ik heb zin om te gaan lezen.
Maar naarmate het boek verder komt wordt het steeds ongeloofwaardiger.
Alle vrouwen die zicht netjes schikken naar hun man. Geen tegenspraak bieden. Overal ja en amen op zeggen.
Polsbandjes die altijd en eeuwig blijven werken. Alles wordt van de vrouwen afgepakt en ze moeten de rol spelen van brave en liefdevolle vrouw.
Vervolgens is de zoon totale voorstander van de Pure mens en kleineert zijn moeder. Vader wordt steeds puurder en als je vervolgens ook nog een affaire naar voren brengt wordt het mij allemaal teveel nep.
Een boek wat kruist tussen fantasy, bouquet en thriller, maar van alles net niet is.

Gemiste kans van de schrijfster, want er had zoveel goeds in het verhaal gezeten, maar helaas... Het boek blijkt niet wat het is.

1 ster voor het idee en 1ster voor het goede begin, maar verder dan deze sterren kom ik niet

Meer recensies van Laura19907