Leuke thriller voor beginners

lauraleest_be 23 februari 2021
Nicola Moriarty is het zusje van de gekende schrijfter Liane Moriarty gekend door haar boeken: grote kleine leugens, alles voor jou en het geheim van mijn man. Benieuwd of Nicola net zo vlot schrijft als haar zus!

Verhaallijn: Wanneer Georgina haar tinderdate niet komt opdagen leert ze Luke kennen, haar redder in nood. Na al haar tegenslagen in de liefde is Georgina ervan overtuigd dat Luke wel eens haar prins op het witte paard zou kunnen zijn. Al snel schiet hun relatie in een stroomversnelling en zijn ze door het dolle heen, enkel Luke zijn ex Candice kan hier niet mee leven. Candice lijkt er alles aan te doen om de twee uit elkaar te drijven, gemene berichtjes, inbraak in hun appartement en zo werkt ze ook Georgina in de nesten op haar werk met als resultaat dat G. geschorst wordt. Luke doet er alles aan om zijn ex een halt toe te roepen. Maar wie kan je nog vertrouwen als niet is wat het lijkt te zijn?

Het verhaal wordt rustig opgebouwd en start vanuit Georgina haar perspectief waarin je alle personages goed leert kennen. Dankzij Nicola haar fijne schrijfstijl ben je plots al tientallen pagina’s ver zonder het te beseffen. In het begin lijkt het dan ook helemaal geen thriller tot er het middenweg een twist aan bod komt. Na de twist bekijk je de dingen vanuit Candice haar perspectief waardoor je al snel door hebt dat niets is wat het lijkt en geheimen ontrafeld worden. Ook al heb je het gevoel dat je weet hoe alles in elkaar zit toch weet het verhaal je te verassen met nog een plottwist die doorheen het hele verhaal al aan het sluimeren was. Hierdoor ben ik best wel onder de indruk omdat er heel goed nagedacht geweest is over het verhaal en alles uiteindelijk met elkaar verbonden lijkt te zijn. De ex is een fijne psychologische thriller die je verrast maar niet dat het zo eng is dat je op het puntje van je stoel zit, een leuk boek dus voor mensen die graag het genre thriller willen ontdekken.

Meer recensies van lauraleest_be