Grensverleggend en vlot geschreven

lauraleest_be 23 februari 2021
Verhaallijn: Brooklyn heeft net een echte rotdag achter de rug, werkelijk niets lijkt goed te gaan. Wanneer ze een wijnbar spot beslist ze dat ze wel wat ontspanning kan gebruiken.
Aangekomen in de wijnbar ontmoet ze de charmante en mysterieuze brunette Jessica, al snel raken ze in gesprek en sluiten ze de avond af met een spectaculaire kus.
Wanneer Jessica ontdekt dat Brooklyn haar concurrente is op werkvlak in de reclamewereld maakt het hun gezamenlijke opdracht een stuk gecompliceerder. Hoe hard ze ook proberen om van elkaar weg te blijven, het lot weet hun altijd weer samen te brengen in bizarre omstandigheden.

Op het eerste gezicht was echt een verfrissend boek, een boek waarin ik mijn grenzen verlegd heb. Het is de eerste keer dat ik in aanraking kom met een boek waarin twee vrouwen de hoofdrol spelen en een romantische relatie ontwikkelen. Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit Brooklyn en Jessica hun perspectief, waardoor je beide vrouwen heel goed leert kennen. Niet enkel de aantrekkingskracht tussen hen staat centraal maar ook hoe vrouwen hun mannetje kunnen staan in de business wereld en ook Brooklyn haar zoektocht naar haar afkomst aangezien ze geadopteerd is valt niet te missen. Doorheen het verhaal wordt enorm veel aandacht besteed aan de vrouwen hun dagelijkse bezigheid waardoor het soms een beetje langdradig wordt. Als lezer ben je vooral benieuwd naar de ontwikkelingen in hun persoonlijk leven en tussen elkaar waardoor je soms een beetje op je honger zit. Toch leest alles vlot weg dankzij de fijne schrijfstijl, hierdoor beoordeel ik het boek met 3,5 sterren.

Meer recensies van lauraleest_be