Bloedstollende speurtocht met een sinistere ontknoping!

Leen Gilis 15 maart 2020
'Ondergang' gaat over zeven Japanse leerlingen die voor tien dagen naar het College gaan voor een uitwisselingsproject. Maar dan verdwijnt plots de bus met de leerlingen en de begeleider. Kort daarna ontvangt de schooldirecteur een doos vol met afgesneden haar... en een mededeling dat er verder gesneden zal worden, tot dat hij voor iedere persoon in de bus een vrijwillige vervanger vindt. Er volgt een huiveringwekkende speurtocht naar de verdwenen leerlingen, waarin niemand te vertrouwen is.

Ik ontving dit boek van uitgeverij Baeckens Books. Toen ik begon met lezen, kon ik het boek niet meer wegleggen! Ik heb het dan ook in één zitting uitgelezen. In dit verhaal beleef je een bloedstollende zoektocht, waar geen einde aan lijkt te komen. Samen met de hoofdpersonages probeer je de gruwzame verdwijning op te lossen. Je volgt het verhaal vanuit verschillende perspectieven waardoor het verhaal heerlijk mysterieus wordt, want je weet namelijk niet meer wie je moet geloven en wie je kunt vertrouwen. Dit boek speelt nu eenmaal met je hoofd tot het bittere einde en laat je verbluft achter na het omslaan van de laatste bladzijde.

'Ondergang' is het slotdeel in de psychologische thrillerreeks 'Het College'. Ik had het einde niet zien aankomen en daarmee laat dit boek een enorme indruk op me na, het maakt me sprakeloos. In de toekomst wil ik zeker meer boeken van Tine Bergen lezen, want haar schrijftalent smaakt naar meer. Ik raad deze trilogie dan ook zeker aan aan iedereen die van een thrillerreeks houdt met een sinistere ontknoping!

Meer recensies van Leen Gilis