Spannende trhiller met onverwachte ontknoping

Leen1409 28 april 2024
Ik mocht dit boek lezen namens de crime compagnie/vrouwenthrillers, waarvoor dank.
Schaduwkant vertelt het verhaal van Ellen, die, na het plotse overlijden van haar man, er alleen voorstaat om haar puberzoon Mick op te voeden. Al van bij de proloog is het duidelijk dat Mick niet de makkelijkste puber is, en weet je dat je problemen kan verwachten.
Wanneer Ellen onverwachts als leerkracht/begeleider mee gaat op studiereis naar Texel met Mick en zijn jaargenoten, is het hek helemaal van de dam. Voeg daar dan nog een moord bij en Mick die plotseling verdwijnt en je zit plots in een superspannende thriller.
Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het standpunt van Ellen en dat van Wout, één van de leden uit de vriendengroep van Mick. Zo komen we te weten dat Mick en zijn NoFear groep geen doetjes zijn en hun handen niet omdraaien voor illegale zaakjes.
De ontknoping had ik zeker niet zien aankomen, al vond ik wel dat er wat meer aandacht had gegeven mogen worden aan de nasleep van de gebeurtenissen in de vriendengroep. Nu wordt er na de ontknoping alleen nog tijd besteedt aan hoe Ellen dit alles ondergaat.
De tarotkaarten en hun betekenis vond ik een mooie toevoeging aan het verhaal.
Al bij al heb ik dit boek graag (en snel, want zeer benieuwd naar het einde) gelezen en zal dit niet mijn laatste Sophie Wester thriller zijn.

Meer recensies van Leen1409