Heerlijk huiveringwekkend

LeenRaats 23 september 2020 Auteur
Een horrorroman van Nederlandse bodem, daar had ik weleens zin in. Zeker omdat het verhaal zich afspeelt op de Kalmthoutse Heide, waar ik opgroeide, zij het dan aan Belgische zijde.

Ik werd niet teleurgesteld. Wat een spannend boek is dit. Aanvankelijk leek het me gewoon een soort Nederlandse versie van gelijkaardige boeken en films van over de Grote Plas, maar het verhaal bleek heel origineel en de plot draaide toch nog anders uit dan ik had gedacht. Heerlijk einde trouwens, love it!

Het is vooral omwille van de ijzersterke, originele plot dat je dit boek moet lezen. Een absolute aanrader voor elke horrorfanaat die weleens wat anders wil dan de Amerikaanse eenheidsworst. Met sterke wortels in Nederlandse legendes.

Ook de psychologische onderbouwing van het hoofdpersonage en de gebeurtenissen kan ik zeer smaken.
Ik heb dit boek op één avond uitgelezen. Het leest dan ook enorm vlot en eens je eraan begint, wil je niet meer stoppen.

Meer recensies van LeenRaats