Upgrade - Lara Reims

Toen ik begon met lezen sprak de wereld mij al direct aan, het instituut wordt zo goed uitgelegd en is zo interessant dat je absoluut meer wilt weten over de wereld. Hierdoor las het boek ook redelijk vlot (en dat terwijl ik in een leesdipje zat) Het boek voelt ook niet echt aan als YA maar kan zelfs worden gewaardeerd door de iets jongere lezers, het hoofdpersonage is dan ook redelijk jong (13-14 jaar) Hoewel er heel veel world-building is - vooral in de eerste helft van het verhaal -is het niet echt saai aangezien het een zeer interessante wereld is die Lara heeft gecreƫerd. Doorheen het boek voel je wel dat de spanning wordt opgebouwd, dit komt pas echt tot zijn recht op het einde wanneer er heel veel gebeurd. Dit boek is ook het eerste deel in serie. Na het eerste deel te hebben gelezen ben ik dan ook erg benieuwd naar deel 2 (deze verschijnt in oktober dit jaar)

Ik ben dus zeer verrast door dit boek en zeker omdat het Lara haar debuut is en dit al een heel sterk boek is. Ik raad het dan ook zeker aan als je houdt van YA boeken met een sci-fi/futuristisch kantje. Ik gaf het boek 4 sterren en ben benieuwd naar deel 2 eind dit jaar!

Meer recensies van LeesmeemetChelsey