Day Dreamer - Luna Van Roosen

Day dreamer is het ultieme zwijmelboek wat ik nodig had! Na twee maanden in een reading slump te zitten hielp dit prachtige sprookjesachtige boek me om deze te doorbreken. Day dreamer is het debuut van Luna Van Roosen en wauw wat een goed boek heeft zij weten neer te zetten! In dit boek geeft Luna een twist aan de "en ze leefden nog lang en gelukkig" door de love-interest op haar stiefzus te laten vallen wat een zeer tof concept is. De prachtige cover trok meteen mijn aandacht waardoor ik dit boek gewoon MOEST lezen, niet alleen is de cover prachtig Hamley books heeft met hun najaarstitels hun binnenwerk ook op een zeer hoog niveau weten te tillen. Day dreamer is hier dan ook geen uitzondering op want het is prachtig geïllustreerd vanbinnen wat je meteen in de goede mood zet om dit verhaal te lezen. Ik vind het ook heel knap dat Luna verschillende kleine elementen uit diverse sprookjes heeft weten te halen en dit allemaal heeft weten te mengen tot dit ultieme sprookjesverhaal. Hoewel dit een sterk verhaal is bleef ik toch met een aantal vragen zitten...

Maar dit waren kleine details die voor de rest het verhaal niet tegenhield maar alleen vraagtekens gaven bij mij. Er is ook een enorme spanningsopbouw aangezien er veel gebeurt in het kasteel en Lora dit probeert te onderzoeken. Het einde geeft dan ook meer duidelijkheid maar liet me toch achter met wat vragen. Het einde voelde wat vaag aan voor mij maar dit wordt hopelijk allemaal duidelijk in de tweede (en tevens slotdeel) van dit tweeluik.

Ik ben dus zeer enthousiast over Day dreamer en de twee perfecte woorden om dit boek te omschrijven zijn, magisch en mysterieus. Ik ben enorm benieuwd naar het tweede deel en kan al niet meer wachten tot februari 2020, want door dat einde snak ik gewoon naar meer! Ik geef dit boek 4,5 sterren en raad het zeker aan voor wie van Disney en sprookjes in het algemeen houdt.

Meer recensies van LeesmeemetChelsey