Een heerlijke feelgood

LeesmeemetChelsey 03 december 2022
Laat ons het allereerst even hebben over de cover. Toen ik deze voorbij zag komen op socials werd ik er instant door aangetrokken. De cover heeft een coole, cozy winter vibe waardoor dit het perfecte boek is voor deze tijd van het jaar. Voordat ik begon besloot ik ook om de flaptekst eerst te lezen aangezien ik nog geen idee had waar het boek nu over ging. Na deze gelezen te hebben werd mijn nieuwsgierigheid enkel nog maar meer aangewakkerd. Hierna was het natuurlijk tijd om aan het boek te beginnen. Wat mij al direct opviel is dat Ellen Ooms een zeer vlotte schrijfstijl heeft wat lekker weg leest. Ik zat dan ook meteen in het verhaal en wou weten waar het naartoe ging. Hoewel ik zelf nog nooit in Lapland ben geweest kon ik mij dankzij de duidelijke beschrijvingen die Ellen Ooms omschreef van het landschap perfect inbeelden hoe het was om hier in de winter te vertoeven. Hierdoor waan je je tijdens het lezen van dit boek ook zelf eventjes in Lapland (gelukkig wel zonder de extreme koude temperaturen dan ;) ). De romance in dit boek valt ook onder de trope grumpy-sunshine en dit is een trope die ik in winterse/kerstboeken wel weet te waarderen en waar ik steeds meer fan van begin te worden.

Noorderlicht is het perfecte grumpy-sunshine boek wat je deze winter absoluut gelezen moet hebben! Wees wel voorzichtig want na het lezen van dit boek wil je meteen een vlucht boeken naar Lapland om ook een Lukas te gaan zoeken op een huskyfarm.

Meer recensies van LeesmeemetChelsey