Auteur blijf bij je leest.

leon 09 februari 2024
Titel: De laatste die sterft.
Oorspronkelijke titel: The Last Girl to Die.
Auteur: Helen Fields.
Vertaling: Ernst de Boer en Ankie Klootwijk.

Het verhaal is in de ik vorm geschreven door Sadie Levesque, een Canadese privédetective uit Banff nabij Calgary.
Zij onderzoekt de verdwijning van Adriana Clark een Amerikaanse tiener.
De familie Clark is verhuisd naar het Schotse eiland Mull

De personages zijn goed en geloofwaardig uitgewerkt en omdat ik zelf op het eiland Mull ben geweest kon ik de personages goed volgen op hun tocht.
Sommige gebeurtenissen zijn in mijn ogen niet geloofwaardig, zoals de ontsnapping.

Als fervent lezer van de Luc Callanach boeken is dit de tweede standalone van Helen Fields die ik lees. Het is in mijn ogen niet het beste boek van Helen Fields. Wel is dit boek De laatste die sterft is een goed geschreven boek waarin er veel ruimte is gemaakt voor de plaatselijke mythe.

Omdat, in mijn optiek, het einde van het verhaal niet kan kloppen geef ik geen vier (4) maar (3) drie sterren. Als lezer kom je er vanzelf achter wat ik bedoel.

De laatste die sterft is een aanrader maar de Luc Callanach boeken blijft een top serie.

Meer recensies van leon