De Antonio Scott trilogie is compleet.

leon 06 april 2023
Het voorgaande deel De Zwarte Wolvin eindigde met een knallende cliffhanger: Jon’s ontvoering.
De witte koning gaat verder waar De zwarte wolvin geëindigd is.
Om de Witte Koning te begrijpen en te waarderen moet je de eerste 2 delen - De Rode Koningin en De Zwarte Wolvin - gelezen hebben.

Mr White - De Witte Koning - ontvoerd Jon en nodigt nu Antonia uit om een spel te spelen. Maar het is niet zomaar een spelletje, Jon’s leven zal ervan afhangen, Jon is namelijk vrijgelaten met een bom in zijn rug geïmplanteerd. Als ze het raadsel niet kan oplossen verliest ze de enige persoon die haar goed kent en haar enige vriend. Ze kan alles kwijtraken wat voor haar belangrijk is. Ze krijgt zes uur om de opdracht uit te voeren, faalt ze dan zal Jon iets vreselijks overkomen. .
Het wordt een spannende race tegen de klok, maar wordt alles wel op een eerlijke manier gedaan?

Dit boek eindigt ijzersterk met meerdere grote verrassingen.

De Antonio Scott trilogie is niet alleen spannend, de 3 boeken zijn ook mooi verzorgd.
Zo zijn er tussen de verschillende delen in de boeken mooie zwart-wit tekeningen die een klein beetje prijsgeven van wat er de volgende pagina’s zal komen.
Ieder deel gaat hoofdzakelijk over een personage in het boek en heeft korte hoofdstukken.

Of er een vierde deel komt of een nieuwe trilogie laat de schrijver in het midden, maar zijn net uitgekomen stand alone - De Volgende Patiënt - heb ik al in mijn bezit.

Meer recensies van leon