Mijn laatste Musso.

leon 09 november 2023
Het meisje uit de Seine.
Auteur, Guillaume Musso
Vertaler, Aniek Njiokiktjien

De Parijse Inspecteur Roxane Montchrestien wordt na een inschattingsfout op een rustige plek gezet waar ze verder even geen kwaad kan. Maar zodra ze in de bijzondere toren binnenstapt waar rechercheur Marc Batailley gehuisvest is, die ze tijdelijk moet vervangen,raakt ze betrokken in een nieuwe zaak, Want hij bleek bezig met een mysterieuze geval.

Op een koude nacht wordt een jonge vrouw uit de Seine gehaald. Ze leeft, ze is naakt en heeft een horloge om, maar kan zich niet herinneren wie ze is.
Door DNA onderzoek wordt ontdekt dat ze een wereldberoemde pianiste is, die twee jaar geleden zou zijn omgekomen bij een vliegtuigcrash….
Inspecteur Roxane Montchrestien neemt de taak op zich om de zaak uit te zoeken. Zo begint een wervelende zoektocht, dwars door Parijs, vol mysterie, leugens en intrige.

Griekse mythologie wordt er opeens bij haalt. De mythe van Dionysus speelt opeen een rol in het verhaal. Dat is nog lastig te rijmen met het verhaal van het meisje uit de Seine en zorgt voor wat verwarring.

Het boek bevat 17 hoofdstukken die weer onderverdeeld zijn in sub hoofdstukken.
Dit boek is niet heel spannend en bevat geen cliffhangers.
Ik moest wennen aan het Frans en mis vertalingen van Franse afkortingen.
Zoon Raphaël Batailley en Vader Marc Batailley vertellen een verhaal in de ik vorm.
Het verhaal is hier en daar ongeloofwaardig onder andere het dna verhaal, het slot is ook niet erg realistisch en in mijn ogen afgeraffeld.

Meer recensies van leon