Gevaarlijke tienerliefde

In de zomer van 2017 heeft de 19-jarige Tallulah een date met haar vriendje Zach, de vader van hun kindje Noah. Ze wonen samen bij Tallulah's moeder en het lijkt ogenschijnlijk goed te gaan tussen de twee en ook met hun verse ouderschap.
Ze eten een diner in een café in het dorp en om 11 uur 's avonds stuurt ze nog een berichtje naar haar moeder Kim dat alles goed gaat. De ochtend erna zijn Zach en Tallulah verdwenen. Zonder enkel spoor, ze zijn niet te vinden.
Vrienden vertellen dat ze nog naar een feestje zijn geweest bij Scarlett, in een groot huis in het bos, Donker Oord genoemd.

In de zomer van 2018 betrekt detective schrijfster Sophie een cottage op het schoolterrein waar haar partner Shaun schoolhoofd is geworden. In het dorp waar Tallulah woonde. Op een avond ontdekt Sophie een bordje aan haar tuinhek met de worden GRAAF HIER. En ze graaft. Ze vindt iets en duikt als een echte detective in haar vondst.

Dit boek is echt goed. Het is ontzettend fijn en beeldend opgebouwd. Soms kreeg ik het gevoel van een Young Adult boek, door de liefde tussen de jonge mensen. Het leest makkelijk en snel.

De onderwerpen zijn liefde, maniakale afhankelijkheid, manipulatie, seksualiteit, spel, dwang, tienerzwangerschap, bezitterigheid, overspel.

Langzaam bouwt de spanning op, en de ontknoping is beheerst, doch verrassend. Het is aangrijpend, ik had soms de tranen in mijn ogen.

Meer recensies van Lettergrafique