Een boek dat je gelezen moet hebben.

Vanaf het begin van het boek sta je naast Nora en leef en voel je met haar mee. Nora als personage raakte mij direct. Mede dankzij de prachtige beeldende wijze van schrijven van Matt Haig.
Gevoelens komen echt realistisch over en zijn wat mij betreft voelbaar vanaf de eerste pagina. Dit in combinatie met de filosofische en bijna poëtische schrijfstijl maakt het de magie van dit boek compleet. ‘Middernachtbibliotheek‘ gaat over het leven van Nora. Maar eigenlijk gaat het verhaal veel dieper dan dat.
Elke keus die wij maken, heeft invloed op ons leven. Net zoals de keuzes die Nora opnieuw mag maken en ervaren. Het boek heeft korte hoofdstukken die naast de prachtige schrijfstijl maken dat je pagina na pagina omslaat. Dit verhaal is er absoluut een die je niet wilt missen. Samen met Nora ervaar je haar verschillende levens die zij mag ontdekken door de boeken van de ‘Middernachtbibliotheek‘. Soms zijn dit ervaringen waarin humor verweven zit, maar ook moeilijke en verdrietige ervaringen. Bovenal zijn het ervaringen die wijze lessen bevatten. Voor Nora, maar ook voor de lezer. Want zelfs als je in een heel ander leven kunt stappen, kun je je afvragen of je gelukkig bent. En wat betekent geluk dan eigenlijk? Matt Haig heeft een heel uniek boek geschreven. Een boek over de zin van het leven.

Meer recensies van dutchqueen_of_books