Vanaf regel 1 zit je in het verhaal

Wat een fantastisch verhaal!!
Via Lotte’s boekenclub mocht ik kennismaken met dit boek. Ik kende de schrijfster nog niet.
Vik en Carmen gaan na een moeilijke periode verhuizen naar een kasteel in de Achterhoek. Dit kasteel is altijd eigendom geweest van de familie van Vik. Carmen komt erachter dat haar schoonouders iets uit de geschiedenis hebben verzwegen. Waarom? Ze gaat op onderzoek uit.
Guusje is, wat mij betreft, de hoofdrolspeelster. Een meisje uit een arbeidersgezin dat vreselijk veel heeft meegemaakt en keer op keer op het verkeerde moment op de verkeerde plek is. Haar zusje, Dirkje, is enstig ziek. Dit gegeven is de rode draad door het verhaal.
De schrijfster neemt ons mee in dit verhaal door in het verleden en het heden te schrijven. Dit is een hele leuke manier van lezen. Dingen die Guusje meemaakt (verleden), komen terug in het onderzoek dat Carmen doet (heden) Hoe het met moeder, Dirkje, Faas en Feike afloopt? Wat er speelt tussen Odette en Amelie? Welke gezichten heeft de Baron allemaal? Vindt Guusje ware liefde? Tijdens het lezen komen er steeds meer antwoorden en wordt er steeds meer duidelijk.
Het verhaal is mooi vanaf begin tot einde. Het einde is verrassend en biedt genoeg mogelijkheden voor nog meer delen.
Ik ga het volgende boek dan ook zeer zeker lezen!

Meer recensies van dutchqueen_of_books