Zo anders dan de eerdere boeken

Lieneplien 06 september 2023
De vorige boeken van Daniel Cole vond ik geweldig. Ze waren vernieuwend, ik zat op het puntje van mijn stoel te lezen en het was gewoon een nieuwe leeservaring. Ik was dan ook heel blij dat er een nieuw boek kwam, het eerste deel van een nieuwe serie. En hoewel ik de andere delen van de serie vast nog wel ga lezen, ben ik best wel teleurgesteld. Want dat leesgenot van de eerdere boeken, die is ver te zoeken bij dit boek. Begrijp me niet verkeerd, het is een prima boek en het plot vond ik ook wel prima. Maar als je te hoge verwachtingen hebt, dan val je bij dit boek opeens wel erg hard.

Wat ik wel goed vond bij dit boek, de moorden waren echt goed uitgewerkt. Sommige mensen in de leesclub vonden het onrealistisch, maar ik had daar minder moeite mee. Ik vond het echt een pluspunt dat ik geen zwakke plekken in de moorden kon vinden en dat ze echt geniaal waren gepland. Ook vond ik Henry echt een pluspunt, door hem zien we meerdere kanten van de zaak en krijgen we ook een kijkje in een geheimzinnige organisatie. En dat kijkje, dat heeft mij nieuwsgierig gemaakt. En daardoor ga ik toch deel 2 lezen.

Meer recensies van Lieneplien