Wat een heerlijk achtbaanritje!

lienvsb 08 mei 2023
Een verwaande schrijver, een wannabe satanistische sekteleider en de hele Italiaanse jetset komen op het feest van de eeuw van een megalomane en dubieuze zakenman die een volledig stadspark opkocht terecht.

Van bij het begin wordt de lezer meegezogen in de vertwijfelingen en tegelijkertijd grootheidswaanzin van de hoofdpersonages die niet weten van welk hout pijlen te maken. De absurditeiten steken algauw de kop op en zwellen aan tot een spetterende en op zijn zachtst gezegd niet-voorspelbare climax.
Ongeloofwaardig? Zeer zeker, de auteur maakt het bont en grotesk en laat geen gelegenheid voorbijgaan om zijn schijnheilige en decadente personages in hun hemd te zetten in de meest bizarre, wansmakelijke en los van de pot gerukte situaties. Een geniale allesomvattende metafoor voor het triestige bestaan van de rijken zonder verdiensten, het plebs zonder ballen en de elite zonder normen. Het was al een tijd geleden dat ik nog eens luidop lachte tijdens het lezen, maar dit boek bracht het voor elkaar. Ja wel degelijk, laat het feest beginnen!

Meer recensies van lienvsb