Compleet ongeloofwaardig

Lieve Baken 16 september 2020 Auteur
Voorspelbaar, slecht verhaal , ongeloofwaardig tot het ergerlijke toe.
En super bijdehandje van 15 jaar vertelt in grote lijnen het verhaal.
Haar moeder is verdwenen , plots ,iedereen ziet het een beetje aan, geen actie.
Vrij snel wordt de moeder dood gevonden.
Geen oeverloos verdriet maar zelf gaat de dochter op ontdekking naar 'de waarheid' zonder iemand in te lichten, natuurlijk.
Zelfs de oma aanvaard direct de zgz zelfmoord van haar dochter.
Geen onderzoek , geen hysterische taferelen.
De dochter wordt als kind beschouwd maar spreekt als een doorwinterde detective.
Taal en durf die in de verste verte niet bij een 15 jarige horen , alles wordt erbij gesleurd.
Ze ontdekt haar moeders telefoon , houd het voor zich, vind natuurlijk de juiste code , kraakt haar computer enz enz
Het meest ergerlijke vind ik nog dat het halve boek gaat over de dagboekfragmenten die ze leest van haar moeder.
Geen mens die zo uitgebreid en afstandelijk,gedetailleerd schrijft in een dagboek!
" Tom zit al aan een tafeltje bij het raam als ik binnenkom. Onder zijn muts is hij kalend en hij is zeker 10 jaar ouder dan zijn profielfoto.
Hij draagt een vaalgrijs t-shirt en een beige hoodyvest. Onder zijn spijkerbroek bruine leren campers met beige veters. Als hij me ziet staat hij op en geven we mekaar 3 zoenen. Ik heb mezelf van top tot -letterlijk -teen geschoren, mijn haren gefohnd met ronde borstel, draag mijn gouden jurk ,mijn nagels gelakt, aan mijn make up een uur gewerkt, mijn jurk enz enz"
Ook haar intieme sexleven wordt uitvoerig beschreven en af en toe wat angst en paniek om het spannend te houden en de dochter besluit dit zelf op te lossen?! Het einde is dan ook bij gesleurd, voorspelbaar en op de valreep nog een kleine wending
alsof het dan toch nog goed bedacht is
Leest gelukkig vlot , weinig aan verloren.

Meer recensies van Lieve Baken