Recensie Kippenvel We zijn niet alleen

29 oktober 2010
Deze reactie bevat spoilers, selecteer de tekst om de spoilers te lezen.  Ik heb dit boekje net uitgelezen en moet zeggen dat het toch wel wat herinneringen terugbrengt. Herinneringen aan hoe eng de boeken van Kippenvel waren en hoe graag ik naar de serie op tv keek! En natuurlijk herinneringen aan boekjes die heerlijk weglazen.

Nu ervaar ik dat heel anders. Ik heb er van genoten, hoor, dat wel. Maar ik vond het ook enorm voorspelbaar (ondanks dat ik niet meer weet of ik hem vroeger al gelezen heb). Ik zag al van verre aankomen dat het over zombies ging en dat de makelaar ook in het complot zat. Ook het einde met Joris zag ik al aankomen. Toch een heerlijk boek, waarvan ik denk dat 10-jarige zeker nachtmerries zal krijgen.