Een ontroerend verhaal

Linda 10 oktober 2019
Mijn volledige recensie is terug te vinden op:

Hoofdpersonage is Laura Walker, een vijfendertigjarige vrouw die op twintigjarige leeftijd met haar jeugdliefde David getrouwd is. Ze vormen een gelukkig gezinnetje met hun twee kinderen tot David verongelukt. Met veel pijn en moeite weet Laura te overleven, en daarmee is ook alles gezegd. Ze besluit te solliciteren als kok in het strandcafé. En wordt aangenomen. Ze vertrekt voor zes weken, met haar beide kinderen, Lizzie en Nate, en hun hond Jimbo naar Dorset. HET DUINCAFÉ Het Duincafé werkt louterend voor Laura en haar kinderen, Ik geniet enorm van mijn tijd in Dorset. Ik maak nieuwe vrienden, ontwikkel nieuwe vaardigheden en doe ervaring op die bij mijn terugkeer naar de echte wereld en solliciteren in Manchester goed zullen staan op mijn cv. De kinderen vermaken zich met van alles en nog wat, hebben sinds hun aankomst niet één keer ‘ik verveel me’ gezegd en blaken van gezondheid doordat ze zoveel buiten zijn. 2elfs Jimbo heeft het naar zin – als hij wakker is, tenminste Ik heb genoten van dit boek.

Het is een zalige feelgoodroman die precies doet wat het moet doen. Ik heb het tijdens mijn vakantie gelezen en het heeft mij ontroerd en aan het lachen gemaakt: je mag rustig stellen dat het mij geraakt heeft. Het is een hoopvol verhaal over een krachtige vrouw, die door de juiste , niet pamperende omgeving, haar eigen krachten herontdekt.

Meer recensies van Linda